Friday, August 05, 2011

.: Coretan 5 Ramadhan :.

Bismillahirrahmaanirrahiim..

Assalamualaikum semua...

Selamat menjalani ibadah puasa yang penuh dengan ujian.Semoga anda semua berjaya menempuh dugaan ini semua dengan tabah dan redha.

Agak lama gua menyepi dari menaip atau memuat naik video diblog gua ni.gua terlalu sibuk.Bebetul sibuk.Kekadang gua cakap kat diri gua sendiri, WTH gua buat ni.Tak masuk akal langsung.

Gua masuk keje pagi kul 8 dan balik kul 12 malam.Kerja gua bukan main-main papan kekunci laptop tau tapi bermain dengan mesin-mesin tajam yang dengan rakus memakan kayu-kayu yang gua sorong tu.memang memenatkan..Dan REDBULL menjadi peneman setia..Satu hari gua belasah 3 atau 4 tin...Sebelum puasa lah..Dah puasa ni takda dah..Rileks sikit.

Walau pun gua penat seharian bekerja tetapi bila balik rumah gua akan rasa lega sikit.Lega banyak..Sebab ada yang menanti dirumah untuk melegakan kepenatan gua.Siapa lagi kalau bukan anak-anak gua yang 17 ekor tu..Adanya mereka memang bile melegakan kepenatan.Itu lah dia rahsia sebenarnya ciptaan Allah yang satu ni..

Sedar tak sedar hari ni dah lima hari berpuasa.Terlalu cepat masa berlalu.Biasa lah bila dunia dah tua begini lah.Apabila manusia berada didalam situasi kejar mengejar masa maka sangat sibuk lah manusia dengan urusan duniawi.Termasuk lah gua..

Tahun ni tahun kedua gua berpuasa di Rawang..Tahun kedua tanpa Emak.Sedih..

Anyway....Kadang-kadang bila kita bernama manusia ini sangat-sangat pelik...Luaran kelihatan kita sempurna..Semua cukup..Cukup dari segi lahir dan batin..Tapi kita tidak pernah mencukupi antara satu sama lain..Baik dengan manusia, binatang, tumbuhan dan seluruh isi alam ini..Bahawa diingatkan sesungguhnya makhluk lain yang ada dibumi juga punya hak yang sama dengan kita.jangan kita menafikan hak mereka..Walhal mereka lebih banyak melakukan ibadat dari kita dan kurang pulang melakukan dosa dari kita.Renung-renungkan...

ok lah..gua nak rehat..Gua rasa mungkin entry ni boleh mengubat rindu kepada kawan-kawan gua yang selalu jenguk gua blog..Thanks kengkawan.semoga allah peliharakan kamu....

-END-

No comments: