Monday, February 14, 2005

fuhhhhhh.....

Lama dah tak menaip kat sini kan....sorry bukan apa.....sibuk dan tak da idea nak taip apa....hari ni baru nak try taip....cuti CNY dah pun berakhir...orang yang cuti gua tak cuti...gua bekerja sebenar nya..tapi setelah di ekjas-ekjas dapat la gua lari dari duty gua...dapat la gua cuti 3 hari....bermula dari hari rabu...hingga ke hari jumaat...dan tiga hari tu jugak gua tidak berada di kl...gua berada di jb....

kat jb bermacam-macam peristiwa yang gua alami..entah rasa gerun lak kalau nak di fikir kan...malas nak ingat....rasa menyesal pun ada....kalau gua balik kampung pun ok...tak payah nak sakit kan hati sapa-sapa....entah la rasa bersalah lak...kalau boleh gua nak jaga hati semua orang...nak penuhi kehendak semua orang...tapi apa kan daya gua punya dua tangan,dua kaki dan satu hati...walau apa pun ia nya dah berlalu...past is past...ia dah jadi kenangan dan tak perlu nak di fikir kan......

hari khamis hari tu kita umat islam menyambut tahun baru...bermula la buku baru dalam hidup kita...azam baru jugak gua tanam dalam diri gua...dah tutup buku lama dan bukak buku baru...buku lama yang gua rasa penuh jer ngan sampah sarap...harap-harap buku baru ni akan gua sampul nya elok-elok...dan gua isi kan dengan coretan-coretan yang baik-baik....moga-moga semua nya di tulis oleh yang belah kanan....maklum la sekarang ni kita tak tau apa kah bencana yang akan datang lagi...gua rasa gua perlu bersedia untuk itu....

Berita sedih jugak gua terima dalam beberapa hari ni....berita kematian...pergi nya insan menemui khalid nya....meninggal kan dunia yang sementara ini..meninggal kan dunia yang menjadi penentu kepada sapa kita di akhirat kelak...bapa kepada kawan gua meninggal dunia...lepas tu gua dapat berita juga dari kawan gua yang adik dia pun meniggal dunia..innalillahiwainnalillahirajiun....al-fatihah untuk arwah....kematian itu sebenar nya adalah peringatan kepada yang hidup...tak kira siapa orang itu..raja ke menteri ke orang kaya ke orang miskin ke semua nya akan mati...dan mati nya manusia itu tidak akan di beza kan dengan taraf..kecuali amal nya di dunia ini....so bersiap sedia la untuk mati....kerana mati tidak kenal akan usia,pangkat darjat atau kedudukan...

So hari ni....dalam tahun baru...bertambah nya usia dunia ini..semakin tua la dunia...dan semakin hampir lah dunia ini kepada kematian nya...berwaspada...wallahualam...

No comments: