Tuesday, March 22, 2005

7.00 am

Jam tepat pukul 7 pagi..gua dah sampai opis hari ini awal..hari ni gua sihat..syukur alhamdulillah kerana allah memberi kemudahan untuk gua bernafas dan merasai nikmat dunia pinjaman nya ini..masya allah...Hari gua rasa segala-gala akan kembali seperti biasa...tiada gelodakan perasaan...cuma rasa rindu pada mak yang semakin menebal hingga kadang-kadang membuat kan gua seperti ingin lari dari kesibukan kerja gua untuk bersama dengan nya..tak per mak..sedikit masa lagi...bila tiba masa nya nanti akan ku kucup mu puas-puas dan memeluk mu sepuas-puas kerana rindu anak mu ini tidak tertanggung....begitu jugak abah...terasa seperti ingin membawa mu tinggal bersama ku tapi sudah pasti kemahuan ku ini tidak akan di penuhi kerana kehidupan kota ini tidak sesuai dengan iklim badan nya atau selera nya....udara di sini kotor dan berhaba..tidak seperti di kampung nyaman dan menyegar kan...mendegar kokokan ayam sudah cukup untuk mengejut kan batang tubuh di subuh hari...tak per abah..sedikit masa lagi...rindu senyuman mu dan gelak tawa mu yang menghibur kan itu...kerana pada waktu ini diri mu seperti terlalu memahami tidak seperti waktu aku kecil..kau begitu garang dan pernah juga aku merasa penangan mu...dulu bengis mu itu menjadi kan aku takut untuk mengenali mu dan adakala aku seakan benci tapi setelah aku sudah pandai mengguna kan akal ini aku sedar dan aku tahu bertapa kau sungguh memahami dan menyanyangi..terima kasih abah...dan hari ini kau penghibur di kala aku kegelisahan...memberi tunjuk ajar cukup berguna untuk bekalan di hari hadapan...

Gadis terismewa di hati...gua tahu yang lu sangat rindu sama gua...dan gua pun teramat rindu sama lu...entah bila la lagi kita akan dapat bersama seperti hari-hari lu masih menjadi warga kota ini...gua rindu kan saat seperti itu...saat-saat seperti itu takkan gua dapat bila bersama dengan orang lain....mengenali mu adalah saat terindah....tapi insyaallah kita akan berjumpa jua akhir nya...gua percaya di kejauhan ini dapat memberi ruang untuk kita mengenal diri setiap kita....semoga lu lebih kenal akan gua yang seperti pasang surut nya laut itu....

Di kesibukan rasa rindu ini di sudut ruang lain gua jugak rindu sama kawan-kawan...terutama nya yang jauh di mata...jauh meninggal kan di sini sekujur kenangan bersama nya...dan akhir nya gua terpisah jua dek kerana dunia...dulu selalu bersama seperti seakan di rencana...tapi gua percaya satu hari pasti gua dan lu akan bersama seperti dulu-dulu....kawan-kawan yang gua sayang...gua rindu sama lu orang...insyaallah kita akan berjumpa nanti...

Hari ini.....wallahualam....

No comments: