Friday, September 15, 2006

A brand new day Again?

assalamualaikum......


Yuhuuu....Adakala nya aku tertanya-tanya dari mana datang nya rasa itu..Dari mana datang nya perasa itu..dan dari mana datang nya perasaan itu...Ia bukan datang seperti di paksa-paksa...ia datang secara rela dan kita seakan merela kan nya...Tatkala bila aku duduk keseorangan..Andai yg datang itu manis aku tersenyum tapi ada yg datang itu pahit berkerut muka menahan rasa pedih itu...Sebagai manusia aku tidak dapat lari dari meluah kan sesuatu kepada sesuatu untuk mendapat kan sesuatu..tapi adakala nya aku melebihi garis-garis sempadan itu dalam meluah kan sesuatu...dan natijah nya memakan diri aku sendiri..persolanan ini selalu berlegar-legar..antara ingin meluah kan atau ingin aku pendam kan sahaja...tapi adakala nya secara otomatis nya ia akan terluah dengan sendiri nya...kerana aku ini bukan seorang pelakon yang baik...



Pada dasar kehidupan manusia ini sama..aku,kau,dia,kita dan mereka itu sama..namun apabila diri kita sendiri yang mewujud kan garis panduan maka aku,kau,dia,kita dan mereka berbeza...kerana perbezaan itu di wujud kan oleh diri manusia itu sendiri..kita sendiri yang meletak kan di mana letak nya diri kita..kita pilih..kaya di dunia atau kaya di akhirat..penting dunia atau penting negeri akhirat?aku ada teringat bait-bait bicara ini...`jika kamu kejar dunia nescaya kamu takkan dapat akhirat,jika kamu kejar akhirat nescaya kamu dapat kedua-dua nya`...dan bertapa sukar nya nak mengejar negeri akhirat sedang dunia ini penuh dengan keseronokan..tapi ia sementara...aku tak sedar itu..tapi aku selalu mengigat kan diri aku iaitu yang paling hampir kepada aku ialah MATI...



Dan alhamdulillah...segala dugaan yang lepas2 tu aku dapat jugak mengatasi nya...walaupun pada ketika nya aku seakan tewas..aku hilang arah..seolah hilang segala-gala nya...tapi allah itu maha pemurah lagi maha mengasihani..dia bagi segala nikmat walau pun manusia itu sendiri tidak pandai untuk bersyukur dan berterima kasih...segala puji bagi allah tuhan sekalian alam...Dan hari ni aku bangkit dari pertiduran..semoga langkah ini terus laju...laju laju dan terus laju...semoga allah permudah kan segala-gala nya...aamiiin...

1 comment:

s@MuRai JacK said...

moreeee...

assalamualaikum wrt wbt

alo geng..

jgn sedey2 maaa...kuatkan hati tau..semangat kena kuat..mintak kasih syg dgn ALLAH..dekatkan hati dgn ALLAH..bermunajat pd ALLAH..

perasaan kasih dan syg tu pon adalah nikmat dr ALLAH..boleh beri pd kita..dan boleh juga diambil smula pd bila2 mase..apepon,muga ALLAH kurniakan yg lebih baik utk qurrota a'yun(penyejuk mata)

i know u can do it.. =)

p/s:wei,aku nak siapkan brg hantaran,ko tolong aku..huhuuh