Monday, January 01, 2007

Tahun 2007

1st January 2007....

Selamat datang tahun 2007 dan selamat tinggal tahun 2006...tidak banyak perkara yg bagus gua buat pada tahun 2006...cuma ada beberapa peristiwa yang mengguris hati dan perasaan..walaupun ia tidak mengganggu kitaran hidup gua tapi ianya ada satu peristiwa yang untuk di kenang..dan tahun perjalanan nya tetap sama..tak tau apa pula skrip yang gua dapat untuk tahun ini..Satu perjalanan menuju ke Disember..Dan gua rasa perjalanan untuk tahun 2006 amat singkat seperti menyelak helaian kertas surat khabar atau sebuah buku cerita..Dan diam tak diam cerita pasal 2006 dah tamat..

Dan hari ni gua membuka satu helai muka baru...yg berlalu dengan tidak ada apa pun yang gua buat...what a waste..Dalam erti kata yang sebenarnya hari ni gua habis kan masa gua ni kat dalam pejabat gua ni..mengadap benda yang sama sepanjang tahun 2006...Dan untuk rekod gua bekerja dari 30hb Dec hingga ke hari ini dan cuma gua amik masa 7pg-4ptg 34 hb bulan tu untuk menghormati hari raya qurban.Jika tidak pastinya gua bekerja tanpa henti rasa nya...dan hingga ke saat ini gua masih lagi bekerja..ahahahha..ketawa untuk diri gua sendiri..apa punya kerja daaaa...orang lain pun kerja jugak...even bangla pun cuti gua rasa...apa boleh buat...tak da apa yang boleh di kesal kan..semua nya di tangan gua sendiri..gua pilih..Lagi 3 jam habis la 1 Jan..besok dah pun 2 Jan...Demi masa....

Bercakap tentang Eid Adha...Apa yg gua perati kan kita lebih memeriah kan hari raya eidil fitri berbanding eidil adha...Sebab apa gua berkata demikian kerana dari apa yang gua lihat dari mata zahir gua ni rata-rata orang kat masjid memang simple sangat dalam permakaian nya...tak semeriah waktu solat hari raya eidil fitri...meriah..gua tgk ada yang datang dengan kain pelikat..nak kata tak bekemampuan datang naik kereta mewah...sedih jugak dengan keadaan ini...begitu la manusi ada nya..bila mengadap allah nak yg biasa-biasa jerk katanya...tak nak menunjuk2..tapi bila ada dinner or nak jumpa menteri or sapa-sapa laa punya la bergaya..begitu la adat nya..kita yang terdidik orang perkara yang semacam ini..bila bab agama or ibadat kena beserdahana..tapi bila datang bab dunia kena keje keras..kena all out..tepuk dada tanya iman...Macam gua laa...ehehehe..bila bab keje 24 jam pun tak per..tahan jerk..tapi kat tikar sembahyang ½ jam pun dah rasa panas punggung..mata pun mula la layu...gua iktizam...gua kene bekerja keras untuk akhirat...kena lawan nafsu jahat..memandu nya ke arah kebaikan..insyaallah...

Orang sibuk bercakap pasal Azam...Sapa yang nama Azam tu glemer la bila nak masuk tahun baru..Sana sini orang sibuk tanya pasal azam...Dulu gua pun sibuk gak..Eh beb apa azam lu beb?eheheh...Gua tak da azam laa...Sebab kalau gua azam gua tak dapat nak capai...gua malu beb ngan diri gua sendiri...Cuma tahun niat gua atau cita-cita gua ialah gua nak kawin...ahahahahah..gua dah tua ni...dah 27 thn..untuk rekod gua nya birthday 21 hb ni...Tapi tak tau la..tunggu jerk la kalau ada berita gembira...tungguuuu

Ok la..rasa nya tak da apa yg ingin gua coret kan kan sini..kepada pembaca2 blog gua ni terima kasih kerana masih setia bersama..semoga kita terus bersama-sama...kerana di sini la memori dan peristiwa penting yg berlaku gua coret kan...Gua mintak maaf andai coretan gua kat sini mengguris hati dan perasaan kalian...Gua nak ucap kan selamat hari raya qurban maaf lambat ucap..dan selamat mengharungi tahun baru dengan kegembiraan...dan 20 hb nanti jgn lupa awal muharam dan itu la sebenar-benarnya tahun baru bagi kita umat islam..semoga kita insaf dan semoga keinsafan kita ini membawa makna untuk agama kita untuk bangsa kita...bersatu menuju kepada yg satu...

Mak,abah,ameng,akow,murni,ummi,aji,zaam,safina,perth,zerut,hizam,aja,syed husin,Syed Fahmi,Akak zura,along ana,A.P,Reen,Atikah,Zura,SisLina,Semut merah,Gina,Firdaus,tiffaniee,Staf audiovox...kawan2 YM..kawan2 Friendster...kawan2 Myspace...Kawan2 Multiply..kawan2 blogger...kawan2 semoga kalian di naungi dengan payung kebahagian...terima kasih kerana mewarnai dan mencorak hidup gua...kerana lu orang semua ada peranan dalam hidup gua..terima kasih selamanya...Semoga kita akan terus bersama...salam tahun 2007..

2 comments:

pemuda jalanan said...

sori bro klu silap org.
brO ni....more kan klu di LRO.

rockmania said...

Yer lu tak silap...gua 'MORE'kat LRO tu..tq for visiting my blog bro..