Saturday, October 04, 2008

Selamat Hari Raya

Assalamualaikum wbt...

Hai all...

Selamat hari raya gua ucap kan kepada kawan-kawan yang mengenali diri gua...Gua memohon ampun dah maaf sekira nya terdapat salah silap dalam berbicara di dalam blog ni..Selamat hari raya maaf zahir dan batin...

Bercerita pasal raya...Hurmm ada banyak perkara yang hendak di cerita kan..Pasal raya tak da yang sedih..tapi sebelum raya ada perkara yang menyedih kan...

Beberapa hari sebelum raya hamster gua meninggal kan dunia yang fana ni..memang bagus mati di bulan ramadhan...semoga gua jumpa mereka di syurga nnt...kalau gua masuk syurga...uhuhuhuh....Sedih beb..walaupun gua tak bela mereka tapi tingkah laku dah gelagat mereka itu sentiasa mencuit hati gua...gua memang sedih..tapi apakan daya gua redha dengan ketentuan nya...So sabar jerk la..PS: Honey kita bela harimau pulak la lepas ni..kalau harimau tu tak meninggal antara kita berdua la sapa yang kena ngap dulu...

Then bila balik kampung jerk gua rasa cam seronok sikit laa..sebab ada mak dan abah..kurang seronok sebab she's not aroung..walaupun begitu dia selalu berada di ruang mata gua ni..uhuhuuhu...so untuk menambah kan keseronokan gua..apa lagi buat aktiviti laa...first sekali gua ajak ipar gua pergi cari buluh...untuk buat lemang bukan untuk meriam buluh...mungkin dengan cara itu boleh memeriah kan lagi suasana hari raya gua yang tanpa Si Dia..Kemudian hurmm gua pk cam mana nak memeriah kan lagi raya ni..Gua pegi kedai RM 2 Gua pergi borong pelita..biasa la nak buat memang takkan jadi pelita so conclusion nya beli jerk...20 biji pelita + 4 biji free menjadi kan nya 24 biji pelita...sama ngan umor Si dia..uhuhu..Ops sorry terbocor rahsia umor lak...dan apa punnya coinsidence pelita tu warna Pink dan 2 warna coklat...dan malam tu memang meriah la sebab pelita tu memang sangat comel...dan bercahaya d malam hari...Sayang nya gua takda gambar..cuma ada video jerk...tak per gua cuba untuk papar kan kat sini...

Ok..pasal lemang..uuhhuhuh..ada macam2 cerita..yang best nya gua dah tahu cam mana nak buat lemang..so tak jadi masalah if laa kot2 orang sebelah si dia nak buat ujian lemang ngan gua..gua yakin gua boleh lulus laaa...macam2 dugaan buat lemang ni..mula2 sekali terlupa nak masuk kan garam dalam santan..uhuhuhu...kedua bila dah ready nak bakar tong tempat lemak tu terbalik..so tumpah la santan tu...kena isi balik...uhuhuh..enta macam mana la boleh terbalik..so sib baik gua ni jenis sabar...ipar gua tu dah merah muka tahan marah..ahahah..kelakar...then dengan kepanasan api lagi..tak dapat nak bayang kan..semua nya gua abadi kan dalam viewcam...yeayy pengalaman paling best buat lemang..Dan alhamdulillah lemang itu mendapat pujian orang yang memakan nya..tidak ada kerak pun..dan tak da cacat cela nya..walaupun kredit tu sikit pun tak dapat kat gua...agak sedih tapi redha...gua kan tabah dan sabar...uhuhuhuhuhu...i dont give a damn..bukan kredit tu gua nak tapi pengalaman dan ilmu membuat lemang tu gua dah ada..

Dan bila tiba hari raya..tak da apa yang best..cuma gua menang jerk la hari tu..puasa penuh..alhamdulillah kesihatan itu ada...terima kasih ya allah walaupun puasa gua ni adalah puasa yang cukup miskin atau pun mungkin puasa papa...So sampai la ke saat gua taip blog ni tidak ada sebiji rumah pun gua beraya...dari raya first sampai lah sekang ni raya keempat...keje gua makan..baring..makan..baring..dan kuih2 yang ada kat umah tu gua la yang tukang habis kan..ahahaha...tapi ada gak la tolong2 hidang2 kan kuih untuk tetamu...So itu saja raya untuk tahun ni..tahun depan???wallahualam...

No comments: