Thursday, September 02, 2010

Rawang

Bismillahirrahmanirrahim..

No 37 jalan 1/10,
Taman Desa,
Bandar Country Homes,
48000 Rawang Selangor.

Wahahahah..Alamat gua kat Rawang.Rumah no 37 dan kilang juga no 37.Apa punya kebetulan.Puas dah gua cari rumah lain.Bukan gua sengaja nak cari rumah sama nombor dengan kilang.Puas gua tawaf, saie dan wukuf tapi masih jugak tak jumpa rumah lain.Rumah ni jugak yang dapat.Jadi inilah alamat rumah gua kat Rawang ni.

Tinggal di Rawang agak seronok juga.Lu orang ingat Rawang jem tak?Lu orang cakap tak jem?Cirit tak jem.Jem de.Terutamanya jalan ke rumah gua.Kalau tak jem 10 minit, kalau jem 30 minit.So masa tengah jem tu macam-macam benda leh buat.Kekadang gua jeling kereta sebelah.Tengok ragam driver.Yang kadang-kadang gua terfikir kot-kot orang sebelah ni berkerut-kerut dahi mungkin tahan kencing ke tahan nak melabur ke.Macam-macam rupa gua tengok.Tapi gua cool jerk.Berlakon seoalah-olah gua suka jem.Tapi dalam hati Allah jer yang tahu.

Haa rumah gua ni dekat ngan pasar.Jadi senang la nanti gua nak beli lauk ke.Hobi gua memang suka memasak.Antara masakan nya ialah fikir masak-masak, masak sebelum waktunya, buah yang masak ranum dan sebagainya.( hahaha..kesimpulannya gua malas masak )Dan bazar Ramadhan juga dekat.Bazar Ramadhan atau sekarang ni nama glemer nya PARAM..Pergh memang glemer.Ada sekali tu member gua tanya gua " Lu tak g PARAM ke?"Gua ni ketinggalan zaman ke atau mata gua tersilap baca."PARAM?"Gua tanya macam budak kecik yang sangat comel."Lu ni ketinggalan istilah la bro, PARAM tu Pasar Ramadhan."jawab member gua tu sambil dia log off FB dia.Tapi gua tak nak guna istilah tu.Tak Urban langsung.Come on gua duk Rawang ok, TOWN!ada OLD TOWN.Ok berbalik pada rumah gua sangat dekat dengan apa yang terlintas di fikiran.Pasar basah, pasar mini, mini market ( gua translate untuk nampak banyak ), kedai tayar brigeston ( betul tak gua eja ) kedai motor, kedai kek, Stesen minyak sangat dekat.Ada dua.Dan the best part is MASJID.Sangat dekat ok.Senang nak berjemaah.Amin.( Azam gua untuk lepas puasa )

Secara rasminya gua menjadi penduduk Taman Desa Country Homes.Raya nanti datang la rumah yer.Akan gua hidangkan dengan Biskut Chipboard, Kuih bauGua, Kuih Oaks, Kuih Kabinet Dapur, Kuih Wardrobe dan Kuih Habuk Kayu.Ok tinggal beberapa hari jer lagi puasa.Haihh..Mengeluh gua.

No comments: