Thursday, October 19, 2006

26 Ramadhan

Assalamualaikum..

Hari ni dah 26 ramadhan..ada member gua sorang tu siap berkira-kira...punya la tak sabar nak raya..maklum la kereta baru...ni la masa nya nak tunjuk kat kengkawan...tu yang gembira sakan tu..

Raya itu kemenangan bagi umat manusia yang telah berjaya menyempurnakan ramadhan nya puasa dan amal ibadah nya..dan pada 1 syawal itu di haram kan berpuasa...kita di suruh bergembira..Tapi sekang ni pengertian itu dha jadi lain...sekarang ni pegertian satu syawal bereti baju baru..langsir baru..kereta baru dan serba serbi baru...kegembiraan raya amat bererti kepada yang berduit..tapi yang tak berduit keceriaan syawal tu jadi muram...maka dan jauh lari dari konsep yang sebenar...jadi bergembira la di pagi syawal...

Hayati la keheningan pagi syawal tu...Gua amat rindu akan pagi itu..pada pagi syawal yang gua ingat matahari seolah2 tersenyum...pagi tu rasa seperti nyaman dan menyegar kan..seolah2 seisi alam bergembira ngan kehadiran 1 syawal...kicauan burung...bagi yg di kampung la..kalau kat bandar gua tak tau la sebab gua tak pernah berada di bandar pada 1 syawal..kesimpulan nya pagi syawal tu sungguh mengasyik kan lah..takbir berkumandang..seronok2..yer gua rindu kan pagi di satu syawal...

Gua lom prepare apa-apa lagi...sibuk..ngan kerja..ngan bazaar nya..ngan aktiviti malam..tinggal kang rasa ralat lak..nanti la..lusa la kot pergi beli barang yang tak da...

Sebelum terlambat..gua nak ucap kan selamat hari raya maaf zahir dan batin kepada kawan-kawan yang sudi menyinggah di blog gua ni..gua manusia biasa yang banyak melaku kan kesilapan...secara sengaja atau tidak sengaja..secara live atau rakaman...kata-kata yang menusuk kalbu..harap-harap sahabat-sahabat semua maaf kan la gua ni..sekali lagi selamat menyambut eidul fitri..semoga kegembiraan allah limpah kepada kita semua...

No comments: