Monday, October 30, 2006

Post Hari Raya

Assalamualaikum...

Selamat Hari raya kepada semua kawan-kawan yang membaca blog gua ni...Gua dengan rendah hati memohon ampun dan maaf seandainya selama gua menaip ni ada menyakit kan hati banyak pihak...maaf kan gua ek...

Mari gua bercerita sikit laa pasal sebelum dan selepas raya gua cam mana...Gua gerak dari KL pada hari sabtu selepas berbuka...gua ingat kan nak gerak lepas sahur..mak gua dah bising...ehehehe..kata nya nak berkemas rumah..yer lah rumah dah tinggal lama..mesti semak samun dah naik tinggi..

Jadi gua sampai Kg Spang Loi,Segamat,Johor dalam kul 1 pagi...Biasa la terus tido laaa....Tgk rumah bersepah nya...masa duduk pun bersepah ini kan pulak dah tinggal kan lelama tak berjaga..lagi la bersepah..

22 oct-Pepagi dah kena ke pekan..beli apa yang patut..sebab hari ni tgk anak bulan..mana la tau besok raya..balik dari pekan terus berkemas rumah...bawak la sampai ke berbuka...

23 oct-pepagi jugak berkemas..masih banyak lagi yang belum settle..sib baik tak buat sorang2..ada la adik2 yg membantu...

24 oct-Selamat hari raya...Cam biasa rutin pepagi raya..g sembahyang raya...pagi yang sangat gua rindu..syahdu la rasa nya...dan gua menikmati rasa itu...syukur...takbir dan tahmid berkumandang...

25 oct-hari ni beraya ke rumah kawan-kawan sekolah..Gua ngan sepupu gua beraya..rumah pertama yg gua pergi rumah EN Malek..Kemudian gua pergi ke rumah Cik Aisyah...Dan selepas itu gua pergi ke rumah En Hizam..Rasa macam nak pecah pundi kencing..asyik minum air jerk..kang tak minum kang tuan rumah cakap apa lak...

sebelah malam pulak..member ada buat kugiran kat kampung..Tetiba jerk gua kena jadi vocalis utama..huhuhuh..rasa cam kelakar pun ada...bidan terjun..

26 oct..gua beraya ke segamat lagi...Kali ni ke rumah En najib (hari ni dia dapat baby boy..30/10/2006 kul 4 pagi tadi)...tahniah...then dalam kul 2 petang gua gerak ke Johor bahru..Beraya belah sana lak...

27 oct-Beraya ke rumah M`ngah gua...Pastu raya umah mak mertua abang gua...PAStu tak sempat g mana-mana..

28 oct-masih kat JB..pastu balik segamat naik bas kul 330 petang...sampai kampung dah penat..rehat...

29 oct-Pepagi lagi dah gerak ke kl..lepas subuh..kul 630 pagi dari segamat then kul 9 pagi dah sampai kl..jalan smooth..tak da jem...

Dan hari ni..BEKERJA..malas nya nak keje....gua malas nak keje weiiiiii.....tolong!!!!!

No comments: