Monday, March 28, 2011

.: 3rd HHP Cats Show 2011 :.

Assalamualaikum,

Bismillahirrahmaanirrahiim..

Ok.Gua baru hilang penat sikit jer.Masih penat lagi.Tapi oleh kerana gua teruja untuk berkongsi pengalaman dengan lu orang semua jadi gua taip pengalaman pertama kali gua masuk pertandingan kucing.

Cerita bermula begini...

Mesti lu orang nak tahukan macam mana gua tahu ada pertandingan kucing ni kan?Gua dapat tahu dari FB.Dari Pakcupet.Lu taip jerk nama ni kat FB mesti keluarnya.Gua dah pergi kedai dia kat bangi tu.Jadi gua tahu pertandingan ni dari dia.Jadi sebelum bertanding kena la ada yuran kan.Yuran tak mahal.RM32 jer.Mahal lagi bil Astro.Jadi bila dah kompemkan tempat bermula la perjalanannya.

Sebelum kita masuk pertandingan kucing kita kena pastikan yang kucing kita lengkap dengan pemvaksinan yang berjadual.Mesti lengkap.Kemudian kita kena pastikan tidak ada kutu pada bulu-bulu mereka.Dan kita juga kena pastikan kuku mereka dipotong.Pastikan juga telinga mereka dibersihkan sebersih-bersihnya.Senang cerita g jerk lah petshop tu anta buat Grooming.Tapi kena pilih petshop juga.Pastikan yang petshop tu bebetul ikhlas dengan kucing bukan semata-mata nak berniaga jerk.Nanti alamatnya kucing comot duit melayang.

Begitu lah yang dilalui oleh cucu gua yang bernama Ichigo Kurusaki.Alhamdulillah jumpa vet yang baik dan bagus juga ambil berat.Terima kasih doktor.Nanti nak masuk pertandingan kami hantar lagi Chigo ok.

Perjalanan bermula :

630pg : Bersiap-siap dengan segala bagai.Kain alas untuk Chigo.Permainan.Tisu basah.Dan mesti dengan semangat yang berkobar-kobar.Lebih kepada keterujaan.Sangat teruja.Walaupun tak ada niat untuk menang.Cuma nak cari pengalaman dan berkenalan dengan insan-insan penyayang yang lain.

730: Bergerak dari Balakong rumah adik gua.

745: Sampai ke South City Plaza, Seri Kembangan.

800:Register dan beratur untuk pemeriksaan kali terakhir oleh doktor yang pihak penganjur sediakan.

Jadi Chigo bernombor 005 dan bertanding dalam kategori Male Long Hair.Selepas letak Ichigo dalam sangkar yang dia sediakan kami pula yang kelaparan kemudian apa lagi..sapdek time la..Sedikit ulang cerita.Ichigo waktu dalam kereta kami tak letakkan dia dalam Carrier.Kami biarkan dia lepas merayau dalam kereta.Tapi macam biasalah dia suka duk kat Port dia.bawah tempat duduk penumpang bahagian depan.Sampai di SCP tetiba kami cemas sebab Chigo tidak boleh dikeluarkan.Sebab sempit sangat.uhuhuh..Tu lah badan dan besar Chigo, mana leh duk kat port tu lagi.Dengan berkat kesungguhan Atok Chigo, akhirnya Chigo berjaya dikeluarkan.Thanks juga Nanny yang membantu walau pun Nanny sangat cemas.Biasa lah Nanny.Atok cool jerk.

Ichigo masuk Ring dalam kul 12 lebih kot.Dah tak ingat dah.Tapi acara start kul 11 pg.Dalam ketagori Ichigo, Male Long hair kami bersaing sebanyak 18 ekor.Dari 001 sampai lah 018.Masa first ring tu macam biasa la kami hantar la ke sangkar pertandingan.Letak macam biasalah.Tapi bila tengok pesaing-pesaing semuanya hebat-hebat.Kucing-kucing mereka sangat la berbulus jika nak dibanding dengan Chigo.Walaupun perasaan bercampur-campur, berdebar-debar, teruja dan terharu pun ada.Terharu bila judges tu terperanjat bila mangangkat Chigo.Its so heavy.Haih satu perasaan yang tak tergambar apabila ada orang yang menghargai sesuatu yang kita sayang.Macam nak menitis airmata pun ada.Sangat-sangat berharga pengalaman ini.Then setelah selesai juri memeriksa masanya untuk penyingkiran bermula.Wah suspen.mula-mula singkir 3.Pembantu tu nak kuarkan Chigo tapi alhamdulillah dia tersalah pandang.Penyingkiran pertama Chigo selamat.Gembira.Masuk lagi 3 kucing yang baru.Then selepas periksa kena singkir lagi 5.Waa banyak tu.Dalam hati kata haihh entahlah Chigo.Tapi atok and nanny cakap Chigo hero mesti boleh!!5 disingkirkan alhamdulillah Chigo terselemat lagi.Then tinggallah 10 ekor saja.Tiba lah masanya Mengumumkan 10 yang terbaik.uhuhuh..Nanny betting ngan Atok.Atok teka Chigo dapat no 3 tapi Nanny teka no 8.Uh Nanny ni tak condifen langsung.Bukan tak confident tapi bila tengok kucing-kucing lain memang dasyatttt!! bak kata Azmi Raja Lawak.10....9...8...Hahaha Nanny kalah kena berlanja..7...6...Aik Chigo ni no berapa..5..Pun bukan Chigo..4..Pun bukan Chigo juga..3..Pun bukan juga..2..Yeayyy..akhirnya Chigo dapat No 2..Alhamdulillah.Sangat-sangat happy.First time masuk terus jerk dapat penghargaan begini.2nd best male long hair hak milik ICHIGO KURUSAKI.Our beloved hero.

Dalam ring lain Chigo dapat tempat ke 7 dan ke 8.Alhamdulillah masih top 10.Dan menang dalam semua ring.Bukan kemenangan yang dibanggakan tapi membuktikan Nanny menjaga Chigo dengan baik sekali.Cukup makan.Cukup bersih dan cukup penyayang.Sekurang-kurangnya kepenatan Nanny terbalas jua.Alhamdulillah.Jadi kepada sesiapa yang lom ada kucing,cari la satu.Anda pasti jatuh cinta.Jangan cari alasan.Jiran lah, busuk lah, apa lah.Itu semua alasan jerk.Anda tahu tak menjaga kucing ni memerlukan displin yang tinggi?Jika anda tidak berjaya menjaga kucing dengan baik maknanya displin anda belum cukup mantop lagi.Tak percaya cuba bela satu tengok.Apa jadi.Bila dah ada kucing masuk pertandingan.Seronok.Kita boleh mengeratkan hubungan silaturahim.Kenal kawan baru dapat pengalaman baru.Seronok jumpa mereka-mereka yang penyayang ni.Kucing pun mereka sayang apatah lagi anak-anak.Jadi pengalaman ini sangat-sangat beharga.Thanks kepada penganjur,Sponsor dan juga judges yang datan dari jauh Australia sana.Jauh tul datang semata-mata.Terima kasih kerana memberi satu pengalaman yang sangat bermakna.Zillion thank you.



-END-

1 comment:

Nanny Chigo said...

"Dengan berkat kesungguhan Atok Chigo, akhirnya Chigo berjaya dikeluarkan.Thanks juga Nanny yang membantu walau pun Nanny sangat cemas.Biasa lah Nanny.Atok cool jerk. ".... ~ eceh ceh cehh.. seronok nampak ayat. harus lah cemas ok :P lalalala... eleh atok chigo pura2 cool je mase tu padahal cemas juga sbb nk kejar timing registration.