Monday, January 03, 2005

Gua kembali menaip lagi....

Selamat tahun baru kepada semua kengkawan..sebenar nya tahun baru ni bukan apa pun...awal muharram adalah tahun baru kita kan...walaubagaimana pun kita dah terdidik supaya mengguna kan tahun macam ni....salah siapa..?Itu kena tanya kepada pemerintah kita yang terdahulu....Anyway bukan itu yang gua nak bebel kan....berakhir nya tahun 2004 dengan penutup yang amat menyayat hati dan sanubari....Peristiwa tsunami...26/12/2004.....Peristiwa yang pasti nya menjadi satu lipatan sejarah bagi peradaban dunia....Kesedihan yang teramat sangat di rasai di seluruh dunia....Dan kebesaran ilahi itu telah menonjol....Hari ni dalam surat khabar omputih Star menunjuk kan sebuah masjid yang terletak di tengah-tengah padang jarak padang terkukur...satu-satu nya bangunan yang tidak di bawa oleh ombak...subhanallah....besar nya kuasa allah....dan itu adalah satu keajaiban kuasa allah....semoga ia nya menjadi satu hidayah dan pertunjuk pada manusia seada nya...

Malam ni negara kita malaysia melawan jirannya indonesia..pada waktu ini negara kita mendahulu negara jiran kita ngan 1-0....tahun 2004 telah mengucap selamat tinggal...bermacam-macam peristiwa telah menjadi sejarah....ada yang manis dan ada yang pahit....biasa la tu kehidupan.....gua pun tak lari dari itu semua..ada yang pahit ada yang manis...tapi pahit itu telah menjadi biasa dalam hidup gua...entah sememang nya gua telah di didik dengan kesukaran lalu menjadi kan gua seorang yang boleh menerima apa jua keadaan yang datang....

Tahun 2005 ni gua bersendirian..kerana orang yang gua sayang dah balik ke johor bahru...berpisah kita buat sementara..insyaallah kita akan bersatu buat selama-lama nya...bersabar la dengan apa jua dugaan yang datang..kerana selepas hujan mesti ada cerah nya....

Esok sambung....

No comments: