Monday, December 13, 2004

episod duka yang dah berlalu

Hati gua tenang buat minggu ni....Entah kenapa hati gua tiba-tiba setenang air di tasik....damai jer hati gua ni...jika selalu seperti ini kan best...tapi dalam ketenangan ada sedikit kegusaran....gusar atas dasar apa itu gua kurang pasti....itu biar la dia datang sendiri..tak perlu la gua pk kan apa yang akan terjadi...hidup mesti di teruskan...kita tidak akan jalan ke belakang....kita mesti jalan ke depan..takkan ada orang yang jalan mengundur dan tidak ada jam yang akan berputar terbalik.....

Ada orang yang paling rapat ngan gua..dia tanya gua..."Man,lu tau sapa jodoh lu tak?"Ermm...gua cakap mana la gua tau jodoh gua saper beb....tapi gua berusaha mencari jodoh....manusia kan di suruh berusaha...sebab yang pipih takkan datang melayang,yang bulat takkan datang bergolek beb....gua berusaha ke arah jodoh gua...jika itu jodoh gua...permudah kan..jika bukan gua redha.....Tahun depan...tak beberapa lama lagi....kawan-kawan ada cita-cita baru..gua?adakah gua masih ngan cita-cita lama.....ye masih cita-cita lama..belum lagi terlaksana....azam pun tak renew..masih azam yang lama...lom expired lagi...Biar la gua semat kan dalam hati...nak tahu..?mana leh....kalau nak tahu...tuuunngguuu.....(poyo jer gua)...

Gua percaya di depan sana tu masih banyak onak dan duri yang menanti....tapi gua kena jugak tebas dan tebang...stended la kalau luka-luka tu..kekadang ada parut..kekadang tak tinggal parut...tapi itu semua adalah kesakitan(harga yang harus gua bayar)untuk sampai ke destinasi yang gua ingin pergi....itu pun perjalanan itu gua masih tidak nampak akan destinasi...beruntung la kalau orang lain yang ada parang kapak beliung dan chain saw......dan kalau ada bulldozer lagi lah mudah.....sodok jer...tak payah susah-susah...nak tebas..tapi gua ni ada pisau jerr....tapi alhamdulillah pisau rambo..leh jugak..kalau yang pakai pisau gillete cam mana..?sapa nak jawab tu......

Ok la..itu jer la pantun gua untuk hari ni...semoga pantun gua yang entah berapa rangkap pun gua tak tau...semoga kawan-kawan bahagia..wallahualam...

No comments: