Friday, December 03, 2004

ermmm....kadang-kadang

Hari ni gua mahu berleter lagi...masih berleter tentang kehidupan yang gua tak tahu apa kah mahu nya...hati ini terlalu lembut....adakah gua perlu menyumpah seranah untuk melega kan hati gua...tapi entah..kalau gua bawak kereta ada saja yang tak kena pada mata gua...itu la ini la...dah kekadang hati ini tidak tenteram kalau tak mengata kan sesuatu pada orang lain...dan itu lah tabiat gua yang nak gua kikis...insyaallah gua boleh...dan gua percaya pada itu....tetapi gua tidak pernah sekali-kali menyumpah orang tepat di depan muka nya....sebab gua pernah di perlaku kan begitu..dan itu biar la menjadi lipatan sejarah hidup gua....terlalu perit untuk gua telan....tetapi pahit itu adalah ubat.dan ia menjadi kan gua sedar betapa manusia itu sebenar nya kejam...dan dalam tak semena-mena manusia itu boleh jadi sekejam yang tak boleh kita jangka kan....manusia itu adalah satu objek...objek yang mempunyai akal hati dan nafsu....dan benda itu adalah saling kait mengait antara satu sama lain....dan pada bila-bila masa ia akan mendorong..tidak kira la kemana arah sekali pun....so berhati-hati wahai hati..berhati-hati wahai akal..dan berhati-hati wahai nafsu....tidak ada yang lebih sempurna kecuali iman....
Ermm..laju benar jari jemari gua menaip mengikut kemahuan akal...cuma sekarang gua jadi blurr...tak tahu kenapa dan mengapa kita ini perlu akan rasa...setiap rasa mempunyai sifat-sifat nya tersendiri...masam,manis,pahit,masin,pedas.....itu lah dia ramuan sebenar segala rasa....dan kita tidak boleh lari dari rasa itu....
Dah la.....malas nak meluah kan ikut rasa......cuma sebagai panduan untuk diri sendiri....semoga gua jadi orang yang di senangi....wahai kengkawan maaf kan seandainya gua ni menyusah kan....dan maaf kan gua kalau gua tak menyenangi...biar masa itu menentu kan akan ada nya kehidupan itu....wallahualam....

No comments: