Wednesday, December 01, 2004

Janji......

Memang mudah membuat janji...tapi bila nak menunai kan...wallahualam...gua pun kekadang terlepas jugak janji..kena orang ingat kan..biasa la kekadang manusia ni lembut gigi dari lidah....dan gua sebagai manusia biasa tak lari dari lupa dan lalai....tapi gua ni memang jenis yang pantang menunggu...kalau boleh gua memang tak nak menunggu..dan gua tahu semua orang pun begitu jugak kan...dan gua kalau boleh tak suka membuat orang menunggu gua...dan gua berasa amat bersalah kalau gua membuat orang menunggu gua....itu lah pegagangan hidup gua...kalau gua kata kan gua nak jumpa kul satu..walau apa pun halangan nya gua akan usaha kan gua sampai kul satu...tapi biasa la di kl ni ada bermacam-macam halangan kan..dengan kesesakan lalu lintas nya...lewat 1/2 jam tu masih boleh di terima lagi..tapi kalau dah lewat sampai 2 atau tiga jam sapa nak jawab tu....tapi kalau sampai tak per...kekadang tak sampai tu....apa la perasaan si penunggu tu tadi...erm..bersabar jer lah...kekadang jadi marah pada diri sendiri......tak per la..dah kena sekali takkan nak kena dua kali..kena dua kali takkan nak kena tiga kali...lepas ni malas dah nak berjanji....janji tu umpama kepercayaan dan harapan..bila kita berjanji orang akan pegang janji kita dan berharap....dan gua rasa semua sudah arif tentang kepercayaan dan harapan....macam mana rasa nya putus harapan dan hilang kepercayaan...tentu sakit bukan.....what ever...
Anyway perkara ni adalah sesuatu yang lumrah..berjanji then mungkiri...itu la lumrah hidup....dan kita kena get prepared to face it...amik kata sis gua tu...wahai hati bersabar la....kepada orang yang amat gua sayang...ini la gua...gua yang amat complicated untuk di fahami...kekadang marah gua di tonjol kan..dan kekadang marah gua di silence kan...api kita tak leh nak padam kan dengan minyak....kekadang air pun tak leh nak padam kan api.....so harap sayang faham....gua ni susah nak mengadu hal ngan orang....kalau tak betul-betul gua terdesak baru lah gua mengadu..itu pun dengan orang yang paling rapat....orang yang gua percaya...dan gua tak ada kawan baik..kawan yang rapat..kawan yang sanggup kongsi suka duka...dan hari lah baru gua bongkar rahsia ini...truely gua tak da kawan baik...orang yang benar-benar kenal ngan gua..paham gua macam mana..dulu ada..tapi dia dah meninggal..dia la satu-satu nya kawan yang paham akan gua ni....gua rindu kawan gua yang tu...tapi mana mungkin gua nak hidup kan dia kembali..semoga gua bertemu ngan kawan yang bernama sahabat....
Ok la..anyway gua selesa macam ni..tak kacau orang...tak ganggu orang...kalau orang nak guna gua just pick me up..kalau tak nak just leave me alone...tapi pada awek gua...u can ask anything from me...kerana pada u kepercayaan i....till then maaf atas kata-kata yang gua ucap kan...wallahualam......

No comments: