Monday, November 29, 2004

selesai kan.....

Tadi gua pergi la teman kan member adik gua pergi interview....tapi oleh kerana gua ni malas nak tunggu kat luar so gua pun mempoyo kan diri untuk mengisi borang job tu laa....ni ada soalan yang gua kompius.....seorang guru ingin membeli tali..dia ada 32 orang murid..setiap seorang perlukan 5 kaki and 8 inci...so berapa panjang tali yang perlu di beli oleh cikgu tersebut..?dia kata jawapan nya 181.4 inci....tul ker..?kalau ada kengkawan yang boleh tolong jawab kan kekeliruan ini dan jelas kan macam mana leh dapat jawapan macam tu....
bila gua tanya..dia buat dont know..i need explanation macam mana dia leh dapat jawapan macam tu...dia kata itu la jawapan nya..tak tau la kalau dia tak leh explain....entah la akak tu kerek jer muka nya...gua tau la dia penat....tapi cara nya tak sesuai..tak da kesopanan..tak da unsur melayu...tak per..gua hormat opis dia...tak per lerr...ada masa mungkin gua ngan dia berjumpa lagi....cuma nak pesan la kat sapa-sapa yang kata orang dah besar tu...walaupun setinggi mana kita berada..kita bermula dari bawah..dan jangan ingat baru jadi intiviewer pun dah kerek macam bos lak...ek eleh..tak kuasa gua...ishh..najis......ok la..malas gua nak membebel lagi..kang bertambah lak dosa gua ni...dah la kurang pahala...ok lah wallahualam...

No comments: