Wednesday, November 24, 2004

Mengantuk......

Mengantuk nyer hari nih....ye lah dah dua hari dok menggantikan kawan gua yang bercuti..ye lah hari tu dia yang kerja mengganti kan gua yang sakan beraya..ni gua lak kena ganti dia..tapi tak lama laa 2 hari jerk....ok jugak leh lah cover-cover mana yang kurang..kalau dia cuti lama lagi la bagus...boleh lah gua menarik nafas lega bila tiba 15 hb...tapi mamat tu mana nak cuti lama..mungkin bulan 12 sok dia cuti lama....lepas raya ni poket pun jadi nipis...tapi alhamdulillah masih boleh bernafas...kerja kat umah tu masih lagi menanti..bukan kerja apa pun baju tu dah lama benar tak di basuh..hik hik hik...ye lah cuti hari raya lama tuu..mana ada sempat nak basuh..balik ingat nak basuh tapi banyak lak program nya....sampai la ke hari ni bertangguh..insyaallah besok gua basuh....kenapa la baju perlu di basuh..kalau buang kan senang..pakai buang...tak da la susah-susah nak basuh...tapi membazir la pulak...
Member-member semua dah balik kl...masing-masing sibuk ngan tugas memasing..yang bekerja sibuk ngan kerja macam gua ni laa..(tapi tak la sibuk mana)..yang belajar lak sibuk ngan projek diaorang..sian kat buah hati dan adik gua sorang tu..beserabut nak memikir kan projek dan report nye...sian kat korang...tapi tak per la..ada lah habuan yang menanti lepas grade insyaallah....
gua cuma menumpang kegembiraan la kalau korang berjaya..kalau ada kereta gua tumpang kereta..ibarat pepatah melayu kalau ada sumur di ladang boleh hamba menumpang mandi....good luck gua ucap kan pada u all...tapi gua percaya u all leh buat...ada orang sibuk cakap tak ada kerja...ada member lak sibuk dapat offer..hik hik hik..itu lah rezeki nama nya...rajin usaha pastu banyak kan berdoa insyaallah ada lah rezeki tu...ada member nak berlanja satay kajang...tapi tunggu gaji dia kot..hik hik hik(dikakilangit)....yang nak beralih angin pun ada gak...nak bertukar majalah baru..(akuseorangalgojo)...walau apa-apa pun semoga u all success dalam karier u all...
tak lama lagi nak bertukar tahun...gua ni lak lahir bulan satu...makan cepat lah umur gua tu berganjak...uuwaaa..semakin tua la gua...tapi mana ada orang semakin muda...tahun depan birthday gua jatuh sama hari dengan adiladha....best jugak tu...boleh sambut sekali..boleh la tumbang kan beberapa ekor lembu ke kerbau ke..hik h ik hik...tak per la korban ikan ke ayam ke ok gak...tahun depan berkemungkinan jugak geng-geng gua akan meniggal kan kl..tinggal la gua keseorangan kot...awek pun lepas ni balik ke jb..nak praktikal kat sana..uuwaaaa.....adik jauh duk gombak....sapa la tempat menumpang kasih.....tak per la...mungkin lepas gua pun akan meninggal kan Kl ni..mana la tau ada rezeki kat tempat lain...akan ku genggam bara yang padam..(bara yang tak padam sapa nak genggam kang tak pasal-pasal melecur)..biar sampai jadi arang...demi agama nusa bangsa dan negara...(patriotik sungguh)...
hidup tanpa perjuangan ibarat pohon yang tidak berbuah...hidup tanpa pejuangan amat sangat merugi kan....Ok la...izin kan gua mengundur diri...ada masa cerita lagi..wallahualam....

No comments: