Thursday, November 11, 2004

1 syawal semakin hampir....

Apabila di kenang kan balik hari-hari yang gua lalui sepanjang ramadhan ni....sedih...itu la yang gua boleh kata kan pada diri gua...kerana gua tidak dapat memenuhkan bulan ramadhan ini dengan dengan amalan-amalan yang memberangsang kan...kata orang biasa sajer..tiada yang luar biasa yang gua lakukan...pity me...tapi apa yang nak di kesal kan..1 syawal sudah mahu menjenguk kan muka...apa yang boleh di laku kan berdoa semoga segala amalan di terima allah swt...bila di kenang kan pulak 1 syawal ni rasa gembira pun ada..ye lah nak raya..sapa yang tak gembira....ada satu kelainan bila menjelang hari raya nie...di mana cahaya matahari pagi tu semacam tersenyum turut menyambut kedatangan 1 syawal....pagi nya tenang..dingin..itu la pagi yang paling istimewa bagi gua...tatkala mencium tangan mak dan kedua pipi mak,tangan abah memohon kemaafan yang sesungguh nya gua tahu kemaafan itu tidak perlu di pohon kerana kemaafan itu telah mereka beri kan kepada anak-anak nya...hishhh..tak sabar rasa nak balik...mak abah tunggu kepulangan anak mu ni...insyaallah anakmu akan sampai pada jumaat malam...besok?a`ahh besok...yea yea yea......seronok nyaaa....tak shoppign lagi ni...ahhh...shopping tak penting....nanti-nanti la shopping..lepas raya pun boleh shopping....ok lah selamat hari raya aidilfitri kepada muslim dan muslimat...ampun dan maaf di pohon kepada kengkawan..selama kita berkawan..insan yang lemah ini ada membuat silap dan salah harap di maaf kan....semoga kita mendapat keredhaan dari allah..wallahualam....

No comments: