Tuesday, August 08, 2006

Cerita cerita cerita

Assalamualaikum...

Ngobrol lagi gua kat sini...Hari ni pasal apa...Cuaca kat luar tu cerah jerk gua tgk...Isshh kat dalam ni sejuk amat...hari2 gua ngan baju 2 lapis...selalu nya mata mengantuk tapi ni tak pernah lak rasa nak tido...amat sejuk agak nya..itu yang tak mau nak lelap..

This coming 19hb ni ada BOTB kat UM..Sepatut nya dah lepas dah tapi entah apa silap nya diaorang tangguh lak...Tarikh yang sepatut nya hari ni...8 hb..tapi di tanggu minggu depan 11 hari lagi...moh laa ramai2 kita kasi gegar dewan kat UM tu..gua harap sound kali ni biar la ngam sikit ek En Rom..tak da lah macam yg kat UKM tu..cam kelakar pun ada...sebab muzik tu tak sampai...harap kali Sound Man lebih power..tak sabar sebenarnya nak beraksi kembali..lama dah tak duk kat atas stage...

Semalam gua ada baca paper yang konon nya masyarakat internet ni lebih percaya kan khabar angin...Gua tertanya-tanya gak gua ni sebahagian dari masyarakat internet ke?Tapi secara otomatik nya gua ni memang masyarakat internet...Tapi gua tak mudah percaya kepada khabar angin...Pada gua internet ni tempat gua berhubung ngan kawan-kawan baik yang ada di malaysia mau pun yg kat luar malaysia tu..Kat sini la gua le menambah kan kawan..meluas kan perhubungan..jadi gua suka internet..terpulang pada diri individu itu sendiri nak mengeksploitasi kan internet tu cam mana...

Internet ni ada baik dan ada buruk nya...Dalam ni kita leh tegur sapa-sapa sajer..tak kira la pangkat apa sekali pun...lelaki ke pompuan ke tua ke muda ke..tanpa wajah tanpa suara hanya kata-kata...see bertapa indah nya internet ni...kalau kat dunia nyata rasa nya susah kita nak betegur sapa..even jiran pun kita jarang tegur...jadi langkah yg lebih baik kita mintak alamat email jiran kita..Kalau ada YM id lagi bagus..haa chatting jerk laa..at least kita leh kenal jiran kita..maklum la orang zaman sekang ni bukan nya sombong tapi sifat segan nak menegur menebal...tak tau macam mana nak mula kan..jadi pada gua internet leh merapat kan yg jauh dan memesra kan yang dekat...

Buruk nya pulak...bila orang yang tidak bertanggung jawab atau orang yang penakut ni mengambil jalan mudah untuk menfitnah orang or memburuk kan orang lain...ini yang tak bagus nya...tak da nama tak rupa jadi mereka sewenang nya mengutuk,menfitnah yang mana pada mereka orang lain tak tau ID mereka...tak per lah i dont give a damn pada benda2 macam tu...biar la mereka akan menerima balasan atas perbuatan mereka...

Yang penting nya gua enjoy ngan masyarakat internet..rock jerk la teruss!!!!

kepada kawan2....

yang nak kawen tu semoga cepat kawen...

yang berboyfren/bergirlfren(gua sekali la) tu semoga cepat kawen...

yang tak da boyfren/girlfren...cari laa..cari perigi ke cari timba ke..tak kisah la mana dulu...jgn cari perigi buta dan timba bocor dah lerrr..

Dan pesanan gua yg terakhir..dalam kita bergembira..ingat la para pejuang agama allah di palestin dan lubnan..ingat la saudara-saudara kita yg sengsara kat sana...berbuat la sesuatu..sekurang-kurang nya kita tidak lupa akan penderitaan mereka..allahu akbar!!!!

No comments: