Tuesday, August 29, 2006

Merdeka!! Merdeka!!merdeka!!!

Tanggal 31 bulan lapan 57
Merdeka merdeka tetap lah merdeka
ia pasti menjadi sejarah...

Assalamualaikum....

Tinggal sehari sahaja lagi untuk kita menyambut hari kemerdekaan...maka sibuk la di tv,di radio dan di mana-mana sajer orang memperkata kan tentang kemerdekaan..Dan sibuk jugak la soalan apa itu merdeka pada anda di tanya..

Pengertian merdeka itu sendiri ialah bebas.Seorang hamba yang bebas dari tuan nya..sebuah negeri atau negara yang bebas dari cengkaman penjajah...Maka merdeka bukan dari segi itu saja..merdeka minda nya..merdeka jati diri nya..Jadi merdeka kan la diri anda..

Kebelakangan ini banyak betul peristiwa yang berlaku di malaysia ni..apakah tanda nya..apakah hikmah nya..di mana kan peranan kita sebagai manusia di bumi malaysia ini..atau kita buat buta..buat pekak..buat bisu..tepuk dada tanya iman...

Bab kelakar pasal siti..ramai jugak orang2 lelaki yg cemburu kat dato` K tu...tafsir la sendiri `k` tu untuk apa...hihihihi...Memang kelakar laa..rasa nya semua orang setuju...

Ina-Mawi...Tak da jodoh..ini pun nak di jadi kan rancangan ekslusif ke?amik kesempatan betul..sian kat korang berdua..sepatut nya korang dah kawin dan hidup bahagia..tak kisah la tak kaya..naik kete kancil pun tak per...janji bahagia..leh g kemana-mana tanpa perhatian..qada` dan qadar...menguji sejauh mana manusia itu sedar akan diri mereka sendiri..amik iktibar..

dah lah...merdeka ni kita buat solat hajat,bermunajat kepada allah...di kekal kan keamanan yg allah kurnia kan kepada malaysia ni..selamat menyambut hari merdeka...merdeka!!!

No comments: