Friday, August 04, 2006

Just another.............

Assalamualaikum...

Selamat pagi dan salam sejahtera kepada kaum muslimin dan muslimat samada yg masih hidup atau yg telah...opss....untuk yg hidup jerk laa...yg dah tak da tu kita sedekah kan al-fatihah untuk mereka..(al-fatihah)...Hari ni hari jumaat..seperti lu orang semua tahu..penghulu segala hari...hari yg di pilih untuk menyambut hari kiamat...huk huk huk..ngeri jerk bunyi nya..tapi itu lah hakikat..hakikat kepada dunia ini...World gonna be end...Tak da da mawi `world` lagi nanti...hihihihih..(uiks ada gak nama mamat ni)....

Hari Rabu itu hari gua bercerita tentang Band local yang gua minat..Jadi hari ni biar la gua bercerita pasal band barat yg gua suke lak...apa?? tak boleh??apsal??gua punya suka la blog gua...hihihihihih...Sebab lagu-lagu diaorang ni la yg besa gua buat modal untuk jemming...terlalu tua??ada gak orang tanya apsal gua ni tak main lagu budak2 sekang ni...yer lah gua ni tak da la tua sangat kan...Main nirvana ke....main maroon 5 ke..main 3 doors down ke dan yang sewaktu dengan nya laa...Pada gua simple jerk...muzik ni datang dari hati...macam cinta gak..kalau hati tak suka bawak datang laa apa sekali pun..tetap tak nak...sebab tu ramai otai-otai yang mampu bertahan sampai sekang ni..Apa??Nak contoh...Ok la yang paling femes sekang ni kan PaParock kita Ramli Sarip...Pada pandangan gua dia ikhlas dengan apa yang dia buat..Jadi apa yg dia buat tu neutral..Lahir dari hati dan perasaan dia..Jadi bila ikhlas its Shows...So paham tak?sure faham kan...Macam Man Keedal...Ni satu lagi hamba gitar ni...Makan gitar,tido gitar minum teh tarik...hihihih...Dia kata dia main gitar ni bukan nak kan nama..Dia minat,dia ikhlas dan hasil nya itu la dia...Ok yang gua amik kata-kata Man Keedal"buat sesuatu kena ikhlas baru datang jujur,Kalau buat sesuatu atas dasar jujur belum tentu datang ikhlas nya"ini Man Keedal kata la...Kalau borak ngan dia memang takkan putus idea dia untuk berkata-kata..larat ngan tak larat jerk dengar...ok full stop..hihihi..

Ok lah....

Deep Purple...Ritchie Blackmore,Ian Gillan,Ian Paice,Roger Glover,Jon Lord..Klasik la gua kategori kan band ni..Sapa yg tak pernah dengar smoke on the water?highway star?Perfect stranger?sampai sekang ni..masih lagi band-band memain kan lagu-lagu nih...weei tak jemu ke?pada gua tak jemu...memang layanzz...walau pun kerap bertukar ahli..misal nya..David coverdale(voc),Glenn huge(bassist)Tommy bollin(gitar)Steve morse(gitaris sekang ni),Don airey(keyboard sekang ni),tapi band ni masih wujud lagi till now..Deep Purple...caya laa...

Iron Maiden...Steve harris,Dave murray,adrian smith,Bruce Dickinson,Jannick gers,Nicko Mcbrain..bermula pada tahun 1975 sampai sekang ni...kerana mereka percaya pada muzik yang mereka bawa...so mereka bertahan...kerap juga menukar ahli..gua nak senarai kan kat sini Clive Burr,Paul Di'Anno,Blaze Bayley,Dennis Stratton,Doug Sampson dan ramai lagi lah ada 13 orang lagi tak silap gua la..Phantom of opera,Wasted years,DEjavu dan banyak lagi number diaorang yg best2...dasyat...

Dio...Ronnie`s james Dio,Vinny Appice ,Jimmy Bain,Vivian Campbell,Simon Wright...Top numbers..Holydiver,we rock,Dont talk to strangers dan banyak lagi...sound gitar vivian campbell yang menjerit...memang layan laa..gua teruja bila dengar lagu diaorang nih..rasa semangat tu bekobar-kobar nak pegang gitar...

Cukup la tiga ni gua rasa...banyak lagi band2 yang gua suka..misal nya rainbow,black sabbath,bad company dan yang paling otai sekali LED ZEPPELIN...Gua memang suka..Ok la cukup setakat ini dulu...lain hari gua cerita lagi...cuma gua pesan kat diri gua sendiri...lagu leh dengar,melodi boleh hayati..tapi jangan sesekali mengikut agama dan cara hidup mereka...la kum dii nukum wali yadiinn....(surah al-kafiirun ayant 6).."bagi kamu agama kamu bagi ku agama ku..."

Jumpa lagi...

No comments: