Thursday, October 21, 2004

7 ramadhan

Well well well....Kl ni hujan jer..seingat gua dari permulaan puasa sampai la ke jari ni..petang jer hujan...tapi tak per la..dah masuk bulan tengkujuh ni...angin monsun timur laut..eh ye ke..?hari masuk hari ketujuh kita berpuasa...terasa semacam sekejap jerr...hari berbuka bee hoon lagi...sebab sedap..beli kat bazaar ramadhan..alhamdulillah dapat yang sedap...sebab nya kat bazaar ramadhan ni bukan la semua nya sedap...air soya bean yang gua beli dah dua kali tak sedap..tapi hari ni alhamdulillah boleh di minum laa..terasa penuh kesyukuran di hati gua bila menikmati juadah berbuka..ye lah terkenang orang yang tak mampu nak beli apa-apa...maksud gua orang yang susah..para pelajar ke..ye lah masa gua belajar dulu mana la ada duit sangat...nak makan apa yang teringin oleh tekak pun terbatas..macam mana nak beli..duit tak cukup kerana ada yang lebih penting untuk di beli....so sekarang dah bekerja teringat la pulak di zaman-zaman tu..tapi ada gak pelajar yang kaya..itu tak menjadi masalah pada diaorang....lepas tu teringat lak mak ngan abah kat kampung...berbuka apa la agak nya..ye lah anak-anak semua dah tak di sisi..tinggal adik gua yang bongsu jerr....so tinggal tiga orang jer la kat umah di kampung tu...adik-adik yang lain semua dah bekerja..abang-abang semua dah ada keluarga sendiri....itu lah adat dunia....bila dah besar-besar kena la cari rezeki sendiri..takkan nak harap kan mak ngan abah lagi....gua pun bila dah kawin lepas ada anak lepas gua dah tua lepas tu anak gua kena la tinggal kan gua...ehehehhe..itu pun kalau ada jodoh...syukur alhamdulillah ke atas semua yang allah bagi kan kat gua..syukur alhamdulillah....wallahualam....

No comments: