Friday, October 22, 2004

Puasa penyelamat dari neraka

Daripada Abu Said al-Khudri r.a. katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda: “Tidak seorang pun daripada hamba Allah yang berpuasa sahari dengan niat kerana Allah, melainkan akan Allah jauhkan mukanya daripada kepanasan api neraka sejauh perjalanan tujuh puluh tahun lamanya.” (al-Bukhari dan muslim)

Tup Tup hari jumaat...tup tup pulak hari sabtu...weishh..cepat nya....begitu la yang gua rasa hari yang berlalu ni...tapi apa yang gua buat untuk masa-masa yang beharga ni....ishh..tak da apa rasa nya...tapi macam ada...macam tak da lak...yang pasti nya umo gua akan bertambah dari tahun ke tahun....itu membukti kan gua semakin hampir untuk sampai ke penghujungnya....ada dua bulan lagi untuk ke tahun baru...hopefully tahun baru nanti akan memberi kan gua satu sinar baru..insyaallah..supaya pendirian gua lebih teguh waktu itu....rindu nya nak balik kampung lagi....hari tu dah balik tapi tak puas hati...rindu nak berbuka ngan mak dan abah .....hopefully dapat balik lagi....ok lah semua..all the best to all of you....wallahualam....

No comments: