Saturday, October 09, 2004

Malam minggu

malam ni malam minggu....macam biasa la gua kerja malam minggu ni....dah biasa..pada gua malam minggu ke malam tak minggu ke malam bulan ke..sama jer...nak enjoy pun bukan nya gua ni kaki disko ke...pada gua nak enjoy kalau kerja pun leh enjoy...itu lah prinsip gua..mana-mana pun gua leh enjoy...kerana gua menghargai setiap detik yang gua buat....itu lah yang gua pegang dalam hidup gua...hormat menghormati pandangan orang...menerima teguran yang membina dan tidak memikir kan apa yang orang nak kata pada gua..kerana kalau gua nak dengar orang kata pasal gua...sampai bila pun gua tak boleh jadi apa yang orang nak..kerana setiap manusia mempunyai pandangan yang berbeza-beza..lain padang lain belalang nya....padang merdeka jer tak da belalang kot....dan biar la gua jadi apa yang diri dan hati gua nak...dan orang biar la diaorang jadi apa yang diaorang nak..asal kan apa yang diaorang jadi tak menyusah kan alam ini....kerana kehadiran kita kat dunia pun saling lengkap melengkapi antara satu sama lain...dan sama lah jugak dengan ekosistem kehidupan....ada yang kaya ada yang miskin ada yang baik ada yang jahat..ada polis ada lah penjenayah nya..ada artis adalah waartawan nya...kehidupan itu berpasang-pasangan....cuma kita bersyukur lah dengan apa yang di kurnia kan pada kita...kerana bersyukur dan berterima kasih itu la punca segala kepuasan....kalau tak puas lagi makna nya..tak bersyukur la tu...mengadu pada yang paham diri kita..menangis pada yang mencipta kan kita....meminta kepada pencipta kita kerana dia la yang menjadi kan kita...kerana allah itu sentiasa ada di mana-mana..dan kepada nya kita serah kan segala-gala nya....kalau di bagi nya kita kesusahan atau kesakitan bermakna dia hendak kita sentiasa ingat kat dia..sebab itu manusia bila susah serta merta dia akan ingat allah....so jangan lah mengeluh tentang kesusahan itu..sesungguh nya kesusahan itu adalah satu nikmat dan sesuatu yang mendekat kan kita pada allah....semoga anda semua di limpahi rahmat allah....ok la mintak diri dulu...wallah hualam.....

No comments: